Got that feeling comin’ over me… (Sex, sex, sex)

Alltså ursäkta rubriken men jag var bara tvungen! I veckan har jag ju hemtentat på The Hunger Games och jag är ju lite halvt extremt besatt av Lenny Kravitz. Blir helt paralyserad av honom för hela han osar rock star och fan.. sex. Herregud alltså. Så ni fattar ju att det är knepigt att hålla fokus på tenta när Kravitz dyker upp rätt ofta i filmen som ska analyseras och man bara haaba habaaa. Haha!

Hur som helst har hans senaste skiva har följt mig all ledig tid i veckan och första låten heter mycket riktigt “Sex” och får bli veckans fredagslåt, den är så mycket fredag. Skivan heter Strut och första singeln är The Chamber vars video tyvärr är en fem minuter lång objektifiering av en kvinna (men även Kravitz själv ska väl tilläggas) och ja.. ni vet ju hur det brukar se ut och precis så ser det ut. Naket. Stay ups. Svett. Aja.

Idag har jag gett mig själv en lugn dag i soffan, det har varit solförmörkelse och innan tolv blev det faktiskt lite mörkare ute så jag tände ljus och tittade på de enda filmerna jag velat se hela veckan. You guessed it, Catching Fire och Mocking Jay part 1. Så lugnt och skönt. Nästa vecka börjar vi kursen i Vetenskapsteori och Argumentationsanalys så detta lär väl vara min sista lugna dag fram till den tentan är skriven.

Men men.
Glad fredag på er!

Ni kan lyssna på Strut på Spotify, tycker faktiskt det är himla schysst fredagssound.

2 thoughts on “Got that feeling comin’ over me… (Sex, sex, sex)

Leave a Reply

