Lydmar

IMG_3912

Jag prenumererar på bookatables nyhetsbrev på mailen och det är himla smidigt nu när vi faktiskt bor i Stockholm för ibland kör de egna erbjudanden på restauranger. 9 april var vi på Lydmar (vägg i vägg med Grand på Blasieholmen som jag envisas med att uttala blääsholmen som den pinsamma lantis jag är) och åt tre rätter för 350 kr per person.

IMG_3907

Jag började med en chèvre chaud med sallad (som jag faktiskt åt) och till varmrätt blev det moules frites. Jonas åt tonfisktartar följt av knaperstekt anka. Till efterrätt tog vi crème brûlée, såklart.

IMG_3915 IMG_3914

Maten på Lydmar är väl inget att höja till skyarna, jag tycker det är lite väl pricey om man inte har ett erbjudande som vi hade. Tycker helt enkelt inte maten lever upp till priset och det säger väl ändå en hel del med tanke på hur mycket pengar jag gärna annars lägger på riktigt god mat. DÄREMOT är det en riktigt mysig restaurang som känns lite som ett vardagsrum, lagom mycket sorl och om man är ett gäng som vill dra på AW är det ett bra ställe. Och location, location, location såklart, det är inte helt fel att äta middag med utsikt över slottet. Men det ska tilläggas att detta var de bästa musslor jag ätit som jag inte gjort själv, ehehe. Aiolin var jag däremot tveksam till, så mycket citron och väldigt lite vitlök så det smakade mer som lemon curd..

Leave a Reply

