monday monday

  Oj va jag har varit duktig idag! Började tidigt med att ringa ELLEs kundservice eftersom de fuckat upp min prenumeration (detta räknar jag dock inte som duktigt eftersom jag inte har någon telefonskräck och aldrig haft och aldrig drar mig för att ringa någon eller något) och sedan efter frukost promenerade jag till universitetet där jag på föreläsningen vågade räcka upp handen och säga att det kanske är en osökt koppling men att jag anar vissa likheter mellan paradigm och diskurs och fick till svar att helt osökt var det inte alls det. Score.

Efter föreläsningen hämtade S ut sin hemtenta. Vi satte oss sedan i biblioteket och pluggade i fyra timmar inför tentan vi har 30 april. Jag gjorde dock pauser för att äta lunch och skriva ut lite papper. Jag fick hur som helst väldigt mycket gjort trots att 12-16 är mina sämsta timmar på dygnet. Men instuderingsfrågorna och seminarieuppgiften gjordes trots att hjärnan var trög som sirap så jag intalar mig att det kommer gå galant att plugga vidare inför den 30e. Vid fyra packade jag ihop och gick hem i solskenet med Uggla i öronen. Nu bara sitter jag här i soffan med kvällssolen utanför det öppna fönstret som släpper in fågelsång. Vet inte vilken fågel det är men Jonas pappa vet säkert.

Jag känner dock en ordentlig träningsvärk i hjärnan så jag tänker nu unna mig att bara sitta här och känna lugnet.

Leave a Reply

