13:20

Jag sitter i biblioteket på SU där jag suttit alla dagar de senaste två veckorna. Förutom när vi flyttade då. Skriver en a-uppsats om kannibalism i populärkultur (Robinson Crusoe och Hannibal). Den ska vara inlämnad på fredag så det börjar närma sig slutet och jag är så trött på den. Ämnet är intressant och jag har haft hur kul som helst under skrivandet men nu börjar det gå trögt. Den sista biten av uppförsbacken innan man får pusta ut. Jag tänker att jag vill göra denna så bra som möjligt eftersom ämnet är så roligt, men kursen handlar inte om själva ämnet utan är mer om att vi ska lära oss skriva uppsats. Därför slits jag lite mellan hög och låg motivation. Det jag har skrivit är bra, men det kan bli bättre. Hade handledning idag, fick lite kommentarer på vad jag ska göra för att höja den. Det är några smågrejer i varje del men ingen katastrof, är mest bara trött på den och vill vara klar. Är mer pepp på ventilationsseminariet vi ska ha nästa vecka. Men jag fick plus för tydligt och bra språk i alla fall. Det var roligt att höra.

Nu är tanken att jag ska sitta här och skriva fram till 16:00 när jag ska träffa Jonas inne i city. Men tusan alltså jag är så värdelös på eftermiddagar, lyssnar lite på Taylor Swift och försöker peppa igång. Tänker att om jag får bra betyg på denna uppsatsen så köper jag 1989 på vinyl. Har hittat den på Urban Outfitters. Tanken var ju att jag skulle köpa både den och en annan om jag klarade första hemtentan. Men nu har jag blivit snål och tänker istället att jag köper 1989 om jag får bra betyg (A, B eller C) på denna med för då har jag haft ett högt snitt hela terminen.

Ska försöka skriva mer effektivt imorgon från åtta fram till lunch ungefär för sen är vi iväg på eftermiddagen. Jag är alltid bättre på förmiddagen ändå.

Leave a Reply

