RIGHT NAOW

Var är du nu?
I soffan hemma hos Majken i Midsommarkransen

Hur har du det?
Väldigt bra, är så gott som klar med mitt livs första uppsats på universitetet, om än en väldigt liten sådan. Är nervös och tycker att den är väldigt dålig. Samtidigt som jag vet att den faktiskt är rätt bra. Tänker att så fort detta är över så har jag sommarlov, är så pepp på en riktig sommar!

Vad är det senaste du åt?
Drack Sir Williams och åt en bit parmesan. Småäter som fan när jag är stressad och nervös.

Vad gjorde du igår?
Klev upp tidigt och åkte till universitetet där jag satt från 8-12 sen åt jag lunch med morfar och Jonas på Lisa Elmqvist. På eftermiddagen satte Jonas och jag oss sedan på Strandvägen 1 i solen. Himla härlig dag faktiskt.

Vad ska du göra idag?
Inte så mycket mer eftersom klockan närmar sig 21.30, Jonas korrläser just nu min uppsats. Den ska vara inlämnad klockan 12 imorgon.

Vad ska du göra i helgen?
Brunch på Berns som tack till Majken för att vi får bo hos honom! Lyxigt värre. Sen ska jag fika med Cajsa på söndag.

Vad är det senaste du köpte?
Förutom mat och presenter till syrran, ett par stentvättade jeans från Monki i 90-talsmodell inspirerade av Levi’s 501. Har börjat titta på VÄNNER från början och har helt galen i deras hemska jeans och ville ha ett par själv. Är förtjust i tanken att klä mig fult och ändå vara snygg i det.

När reser du nästa gång?
Det blir nog till Blekinge och Skåne om två veckor, ska hälsa på mamma och Thilda innan jag drar till Lund för att gå på Sofias examen och gråta tårar av glädje och stolthet.

Vad är det bästa med just den här veckan?
Allt bra som har hänt. Fint väder, det har varit kul att skriva uppsats i skolan med Sanna och Judit och framförallt att det händer så mycket roligt i mat- och dryckväg!

Vilken tv-serie såg du senast?
VÄNNER

Hur ser du ut just nu?
Glasögon, chinos, luftig tröja med Missoni-mönster.

Leave a Reply

