Du ser ut att kunna vara snygg

“Hej, du behöver ta av dig solglasögonen, skulle du kunna ta av dem?”
– …?
“Alltså du ser ut att kunna vara snygg så jag behöver se dina ögon så jag kan se om du är snygg.”
– …?
“Men du är inte från Stockholm antar jag, jag tänker att du flyttade hit för att plugga.”
– Ja det stämmer.
“Du har lite dialekt va?”
– Ja det kanske jag har… Jag vet inte.
“Vart kommer du ifrån?”
– Jag kommer från Blekinge.
“För du har en himla cool stil samtidigt har du en väldigt snobbig väska..”
– Japp.
“Samtidigt är klänningen väldigt söder. Det är lite..”
– Ja, det är en rolig kombo.
“Ah där kom dialekten fram.”
– Haha kanske det (helvete heller).
“Så var i Blekinge?”
– Det ligger bredvid Skåne.
“Ja alltså jag vet var det ligger men var i Blekinge?”
– Jag kommer från en stad som heter Sölvesborg.
“Sölvesborg…. Det låter som en håla.”
– Mhmmm Jimmie Åkesson kommer därifrån och så Sweden Rock är väl vad folk brukar känna till..
“… Eh okej men du får ha en trevlig kväll jag ska gå på bio nu.”

Leave a Reply

