Vi var med på tv!!

Skärmavbild 2015-06-07 kl. 13.04.14Igår var vi på Skansen nästan hela dagen. Vi kikade på de olika husen, vargarna, björnarna och järven innan vi tog plats vid Solliden. Där var vi med vid nationaldagsfirandet, vinkade till kungafamiljen och lyssnade på Ola Salo och Zara Larsson. Vi hamnade  i tvsändningen men ser väldigt skeptiska ut ser jag nu. Det var hur som helst jättetrevligt och så himla fint, jag gillar ju traditioner. Men vinka med Sveriges flagga kommer jag inte göra förrän främlingsfientligheten och nationalismen, som jag på grund av SD förknippar med vår blågula fana, är borta.

Det bästa på hela dagen var dock att få vinka till hela kungafamiljen när de åkte från Skansen. Det var riktigt fint. Då kände jag mig som stolt svensk för en stund.

Efter firandet gick vi till Hasselbacken och drack lite drinkar i sommarkvällen, för jäklar vilken fin kväll det var i Stockholm igår!

Leave a Reply

