Baby, is that your name?

Idag sprang jag en mil och efteråt var jag så trött att det enda jag ville göra var att lägga mig på balkongen och titta på min älskade favoritfilm Dirty Dancing som får mer och mer djup och blir viktigare och viktigare för varje gång jag ser den (eftersom jag bara blir mer och mer smart och påläst ju (det går aldrig att bli dum igen)). Men hur bra och underbar den är hade jag nu hellre sett filmen om den fattiga sommarjobbaren som blir kär i en preppy servitör som dumpar henne när hon blir gravid och de problem hon därför ställs inför eftersom aborter inte är lagliga. Ska hon riskera sitt liv genom en olaglig aborteller sitt arbete och inkomst? Hur hon än gör förlorar hon och framtiden ser hopplös ut, tills den dagen hon blir påkommen gråtandes i köket av en av sommargästerna……

Leave a Reply

