Knepigt

Drömde inatt att mamma var diabetesvansinnig på mig för att jag ställt in Thildas orkidé i kylen (?) som mamma hade köpt till henne. Jag hade ställt den där för jag tänkte att den skulle hålla bättre där tills Thilda kom hem. På något vänster var det min födelsedag men det var Thilda som fick en blomma och det var henne vi väntade på. Ahh jag vet inte. Vaknade och var jätteledsen såklart, dels för att minnet av mamma är så starkt när jag drömmer men trots att jag drömmer vet jag hela tiden att hon är död och att det kommer göra svinont att vakna. Det hela är väldigt knepigt.

Vad jag vill komma åt med inlägget är väl det där med helgonförklaring efter någon dött, att man börjar ändra på minnet av personen för att man saknar den man älskar så jävla mycket och hårt. Det gör ont att höra andra ändra i sina minnen av personen, putsar upp och liksom suddar ut skiten under naglarna. 

Jag älskade min mamma och jag älskar henne ännu mer nu när hon inte finns ett samtal bort så att jag kan säga det till henne. Jag sa det aldrig tillräckligt mycket men oavsett hur mycket man säger det i livet känns det nog aldrig tillräckligt efteråt när samtalen och kramarna tar slut. När jag grät nedanför hennes säng där hon låg och såg ut att vara någonstans mellan här och någon annanstans sa jag det till henne om och om igen, som för att ta igen några gånger jag borde sagt det och för att täcka upp för den närmsta tiden som skulle komma av att inte kunna säga det och titta på henne samtidigt. Usch ja jag vet inte. När jag tänker tillbaka är det sjukt hur mycket framåt jag tänkte redan då. Hur närvarande jag var samtidigt som jag såg ett helt liv utan min mamma framför mig och redan där och då när jag såg henne utan livet i sig började förbereda mig.

Antar att jag borde ta tag i terapin igen va?

Leave a Reply

