En torsdagslista på en söndag fast på en måndag

IMG_5482

Snodd från Niotillfem och Underbaraclara

Var är din mobiltelefon? På bordet framför mig, den är nästan alltid i närheten.

Var är din andra hälft? I fåtöljen framför mig, han är nästan alltid i närheten.

Ditt hår? Ganska nytvättat, ofärgat sen i februari, klippt senast 12 juni 12.00 i Hällevik. Dagen före “övningskörde” mamma och jag ut dit pga kontrollbehov och måste alltid veta vad jag ska göra av biljäveln när jag är ute och kör. Får spunk på tanken att inte veta var och hur jag ska parkera.

Ditt humör? Trött, har gjort allt jag ville göra i helgen och luften har gått ur lite. Är nervös inför nästa vecka för då är det dags för hemtenta men är också pepp för på lördag har Sofia fixat en hel överraskningsdag till mig <3

Din dagsplan? Det är söndagkväll nu men på måndag ska jag cykla till SU och förutsatt att jag inte blir överkörd av andra mer hetsiga anarkiststorstadscyklister ska jag hänga i biblioteket med min nya termos och mina kursböcker, ska repetera kursen inför hemtentan.

Det bästa du vet? Att hänga med min syster, har blivit smått beroende av henne. Hon är så smart, så klok och så sjukt jävla rolig.

Din dröm inatt? Mamma var diabetesvansinnig för att jag ställt Thildas orkidé i kylskåpet.

Ditt livsmål? Att aldrig hoppa bungeejump eller simma med delfiner.

Rummet du är i? Vårt vardagsrum som börjar bli så himla mysigt.

Din hobby? Läsa, läsa bloggar och sucka lyckligt över färger som harmoniserar.

Din skräck? Att bli lämnad helt ensam kvar utan människor som vet vem jag är.

Vem vill du vara om sex år? Då är jag 30 och jag har ingen aning om vem jag vill vara, jag vill bara må bra. Vad det innebär tror jag kommer förändras rätt rejält de kommande åren.

Var var du igår kväll? Här hemma med Jonas, Majken och en himla massa ost!

Vad är du inte? Mesig.

En sak du önskar dig? Duntäcke från Mille Notti och det där “Bless this house”-underlägget från Svenskt Tenn.

Var växte du upp? I Sölvesborg, på sex olika ställen från 1991-2010.

Det senaste du gjorde? Lagade ginger beer-marinerade kycklingklubbor med rotfruktsgratäng.

Din tv? Det har vi ingen.

Dina husdjur? Vi har inga husdjur för vår livssituation är inte så optimal för det, drömmer om en sur katt och en glad corgi.

Din dator? MacBook Pro Retina 13″

Saknas någon? Mamma.

Din bil? Nej

Något du inte har på dig? Blåjeans

Favoritaffär? Jag gillar stämningen på Svenskt Tenn.

Din sommar? Inte alls vad jag hade föreställt mig.

Älskar någon? Så många.

Favoritfärg? Har börjat gilla brunt? Vad händer?

När grät du senast? I morse lite.

Leave a Reply

