Vilken helg!

Jag är helt slut. Urvriden men på ett bra sätt. Jonas och jag började helgen med hummer, räkor och bubbel för vi hade extra bra extrapriser på Ica-kortet så vi lyxade till det. Jag gratinerade hummer och det blev sååå gott. Älskar skaldjur alltså.

Igår klev jag upp vid nio, tog en dusch och hoppade i kläder innan jag begav mig till Rissne. Jag fick en överraskningsdag av Sofia i födelsedagspresent och i två månader har hon varje vecka gett mig omöjliga bildledtrådar till denna dag och hon har nöjd frågat “fattar du??” och jag har  uppgivet svarat “neeeej” och hon har överlägset konstaterat “braaa!”. Det hela har varit väldigt frustrerande. Igår var alltså dagen som hon planerat i masskopi med Jonas och jag orkar inte ens gå in på hur de ansträngt sig för att göra mig så irriterad som möjligt på alla sätt och vis möjliga. Dom känner mig för bra och jag känner dem för bra och det hela slutar bara i enorm irritation och frustration från min sida men jag låter dem hållas för de är ju barnsliga de små liven, och de tycker det är så roligt att jävlas med mig. Fick en väska packad med träningskläder, varm tröja, ett försök till mössa som jag avstyrde, platt skruvmejsel och avbitartång mm. Ja ni hör ju. I väskan låg också en bikini gömd och vi skulle kunna ha en diskussion om hur skadligt det är för ett förhållande att en av parterna har ett helt ok fotografiskt minne och noterar att bikinitoppen är borta från garderoben medan trosorna ligger kvar och denna (inga namn) personen har några ouppklarade trust issues kvar i bagaget som slår igång och skriker “HAN HAR GLÖMT PACKA NER DET ENDA RIMLIGA SOM KANSKE SKULLE KUNNA BEHÖVAS DET GÅR ALDRIG ATT SLAPPNA AV HÄR HEMMA HERREGYD” medan man själv borstar tänderna och till slut inte kan hålla sig längre och diskret frågar “Är det meningen att mina bikinitrosor ska ligga kvar i garderoben?” varpå han påstår att han vaknat klockan sex på morgonen och insett att han mycket riktigt glömt packa dem MEN att han vet ju hur bra minne jag har så kanske skulle jag märkt direkt om hela bikinin var borta och att det kanske var bra om trosorna legat kvar när jag klädde på mig och att han inte hade hunnit gömma dem i väskan ännu. Vad som egentligen pågick under den där bruna kalufsen får vi nog aldrig veta..

HUR SOM HELST åkte jag i alla fall till Rissne och mötte Sofia en bit från lägenheten där hon bor. På tuben dit hade hon messat att korvgrillning stod på schemat, hoppas Jonas packat ner mössan och sen i eftermiddag var det dags att bli riktigt svettiga. Det enda jag fått veta inför dagen var brunch följt av hemlig aktivitet sen drink och middag. Suckar över att både Jonas och Sofia vet hur mycket jag ogillar korv och att det omöjligt kan vara vad min kära bästis kan ha i görningen för mig eftersom det är jag av oss två som är någorlunda naturmänniska medan Sofia knappt kan stava till att göra upp eld. Än mindre vara i naturen. Naturvägrare till och med. Alltså ingen korvgrillning. Svett kombinerat hade sett träningskläder sticka upp ur väskan kändes dock inte omöjligt, hon brukar prata om att vi borde gå på pass tillsammans (mvh jag springer gratis i naturen). Hon mötte i alla fall upp mig och tog mig sedan till lägenheten och en helt amazing brunch med gratinerad chevre, ägg, bacon, Snapple och massa gott. Inte en korv i sikte heller, puh. Hon är så himla fin min Sofia, och hon skulle aldrig utsätta mig för hemskheter. Men hon är en jävel på att jobba upp irritation så att allt annat som följer är underbart, hon är inte dum haha.

Efter brunchen tog vi tunnelbana in till Östermalmstorg och jag visste fortfarande inte vad eftermiddagen skulle bjuda på. Väl framme blev Sofia lite vilsen om vilken uppgång vi skulle ta “eh vi ska typ mot Sturegallerian, visst kan man gå igenom den?”. Mhm sagt och gjort gick vi upp vid Stureplan och styrde stegen mot Sturegallerian medan jag började tänka att det hade varit bättre att gå upp till Nybrogatan om vi bara skulle igenom den… Inne i gallerian och mitt i en redogörelse över något från mitt håll puttar hon sen in mig rakt in i Sturebadets entré och säger “Hej vi har bokat en duo-behandling, Sofia.”. Min helt galna bästis har alltså bokat in oss en hel eftermiddag på Sturebadet med allt vad det innebär, OCH med en duo-behandling. Herregud. Vad har jag gjort i detta liv för att förtjäna henne?

Bild lånad av sturebadet.se

Vi fick världens fluffigaste badrockar med tofflor till och åkte upp till omklädningsrummet. Orkar inte hur lyxigt det är där alltså.. För att inte tala om spaanläggningen.. Vi chillade en stund i relaxavdelningen och jag började landa i var vi faktiskt var. Sen blev vi hämtade till vår behandling. Jag fick börja med ett kurbad medan Sofia fick massage sen bytte vi (och bytte vatten ofc). Då fick vi en grönsaksshot och lite frukt också. Så himla härligt. Jag fick rygg, nacke, ben, händer och huvud masserat… Det är så himla härligt alltså och så avslappnande. Resten av eftermiddagen badade vi hydromassagebad, simmade i poolen, satt på uppvärmda mosaikstolar och kopplade av i aromarummet som nog var höjdpunkten. Ett tyst rum, lite svalare än i en bastu men ändå varmt och med massa lavendel och kardemumma i luften. Så fullkomligt lugnande. Men det slutar ju inte där för sen var det dags för bastu och dusch med härliga produkter och sen har de ett helt sminkrum med stora speglar, bra belysning, stylingprodukter från Björn Axén, hårfön och plattänger. Det var så himla härligt att stå där och sminka sig i lugn och ro och känna sig så himla lyxig och bortskämd… En så härlig upplevelse!

På kvällen åkte vi sedan till Odengatan och drack Appletinis innan vi gick upp mot Odenplan där Sofia plötsligt tyckte det var en jättebra idé att ta bilder på mig utanför tunnelbaneuppgången.. Jag var måttligt road och det var så tydligt att hon smsade samtidigt. Efter att ha tvingats posera en bra stund vänder jag mig om och där står Jonas, Alice, Mindy, Majken och Thomas! Finisarna var med på det hela och skulle också med på middagen. Vi gick till Tranan, Sofia och jag har velat äta där hur länge som helst och det var så fint att vi gick just dit. Jag beställde köttbullarna och de var verkligen sjukt goda. Vi tog in två flaskor vin och pratade om dagen. Så himla härligt och återigen satt jag där och njöt av hur fantastiska mina vänner är. Världens bästa allihop!

2 thoughts on “Vilken helg!

Leave a Reply

