Monday monday

IMG_5946Bild: Nyputsad mässing, nypon och kottar

Måndag och trött i huvudet. Hade en värdelös dag igår. En sån dag när man gråter och vill begå folkmord för att det finns människor kvar i världen med en mamma i livet. Men sånt likt allt annat går över. Rötterna på mina ekollon växer och jag hoppas verkligen dom ska kunna bli träd någon dag.

Vårt seminarium gick bra idag och det kändes som att vi fick med mycket relevant i vår presentation om hur Gullivers Resor är en upplysningstext. Efteråt så hade resultatet på förra hemtentan mailats ut och jag skrattade rakt ut när jag såg att jag hade fått B. Det jag skrev och lämnade in var så utomordentligt dåligt att jag räknat med ett lågt betyg eller t o m omtenta, men min aktiva närvaro på seminarierna gjorde att betyget höjdes, så det tackar jag för. Vet inte vem jag tackar. Mig själv eller Anna som höll i kursen.. En kombination kanske.

Nu ska jag läsa ikapp lite inför imorgon som också är vårt sista seminarium. Känns väldigt tidigt att nya hemtentan lämnas ut redan imorgon men å andra sidan ska den inte vara inlämnad förrän 30e oktober så det är ju ingen stress och panik direkt. Har dock en himla massa att läsa innan imorgon och vid fem ska jag möta Denise för en fika så det är dags att sätta fart!

Leave a Reply

