Wednesday morning

Jag hade en helslö dag igår för att vila ikapp mig själv lite. Samlade ju ingen energi i söndags som jag brukar göra och i måndags kom lättnaden över hemtentan så igår var jag helt enkelt slut som artist, pack your bags and leave project runway och allt sånt där. Efter mogonseminarium och lunch tog jag alltså ledigt, bokade en tvättid (för jag ville somna i nytvättade lakan) och la mig sen på soffan med Säker Stil som kom med posten. Så eftermiddagen varvades mellan tvättstuga och soffan. Jag tog en promenad och handlade lite mat till kvällen. Jonas var borta så jag käkade ensam med några avsnitt SATC. Hade tänkt ta en bad på kvällen men då var jag redan så lugn och avslappnad att jag istället bara skulle blivit stressad. Så jag målade lite i min målarbok.

Jag tog lite sovmorgon idag, men jag är uppe och igång. Jag har ätit min goda quinoagröt och nu sitter jag med en stor kopp te. Lyssnar på Norah Jones och försöker samla mig till att skriva hemtenta. Igen. Det är bara tre veckor sedan den senaste lämnades in men denna nya släpptes tidigt för att vi ska ha tid att läsa. Känner mig både pepp och opepp. Vet att den kommer bli kul att skriva bara jag sätter igång. Men det är just att komma igång som känns segt idag. Vill egentligen springa en runda OCH luncha med Sanna och Judit på skolan. Så är jag bara duktig nu kan jag göra både och. Om jag bara sätter igång. Har bestämt att jag bara behöver skriva ett skelett till båda frågorna idag. Bestämma vilka tre böcker jag vill ha med i den andra frågan. Få en överblick. Det är allt. Så vad väntar jag på?

Leave a Reply

