Nobeldagen

Ligger i sängen med datorn på låren och ryggen mot flera kuddar. Har läst och analyserat Baudelaires Les Fleurs du Mal nu i en timme. Ganska svårt men kul. Ska bege mig till Mörby Centrum för att handla champagne och godsaker till kvällens charkbricka. Det är ju Nobeldagen vilket för mig känns som en kombination av julafton och min egen födelsedag. Vi har ju precis köpt vår allra första TV dessutom så ikväll blir väl lite av en invigning även om vi haft den i två veckor redan. Det ska bli så härligt att få se hela sändningen med ordentlig bild i lugn och ro här hemma (förra året så laggade ju streamingen på SVT Play något enormt). Tyvärr är jag fortfarande ganska förkyld så jag försöker ta det lugnt nu på förmiddagen. Men vid 14 ska jag iväg till skolan på föreläsning om realism och naturalism! Jag missar med andra ord en bit av fredsprisutdelningen men den brukar ju sammanfattas väldigt bra under banketten så det blir nog bra. Det viktigaste är ju ändå prisutdelningen här ifrån Stockholm. Även om jag inte ska ge mig ut på stan idag så känns det ändå ballt att vara “i rätt stad”. Pepp pepp helt enkelt! .. ska bara analysera dikterna och läsa Madame Bovary också.

Leave a Reply

