En ny vår

Tycker om bilringarna på min mage. Det känns tryggt att sitta och känna på dem och nypa lite.

En ny start, nytt år. Är hemma. Alla förutsättningar för att bara ta det lugnt finns. Har ett tryggt boende i det fina området vi trivs så bra i. Pirrar i magen av att höra tunnelbanan, för alla sådana ljud är nu ljud av hemma.

Att vara i Blekinge i 14 dagar var mysigt men det fick mig också att känna en enormt stark hemlängtan till Stockholm. Till och med Jonas längtade hem och tyckte det var skönt att vara tillbaka. Igår gick vi ut och åt för att fira att det är vardag igen.. 2015 var ju ett riktigt jävla skitår med flytt från Norrköping till Stockholm i januari, flytt från den lägenheten med hyrt förråd och bo tre i en etta maj-juni och sen flytten in i vår egen lägenhet. Och lagom till att allt lugnat sig lite och vi börjat komma i ordning och tagga för en härlig sommar i Stockholm så dör mamma. Ja hjälp. Nu vill jag bara vara hemma och ta det lugnt. Inte fara runt.

Jag har inga nyårslöften men mina löften för januari är att inte äta kött förutom fisk och skaldjur, inte äta några sötsaker (är inte ens sugen så det blir lätt) samt inte dricka någon alkohol förutom på Sofias 25-årshelg.

Jag var på NK:s vinterrea innan idag. Fyndade ullkappa och ullpolo på 40%. Mycket nöjd.

Ikväll tänker jag laga denna. Kan nog bli riktigt gott!

Leave a Reply

