7 januari

Idag har jag läst ut Processen, bråkat lite med studentexpeditionen (vår institution är ungefär lika begriplig som Kafkas rättssystem..), lämnat tillbaka böcker på biblioteket och hållit mig inomhus. Det var nästan -13 grader i Stockholm idag! Det riktigt syntes in genom fönstren hur kallt det var där ute.

Vid 16.00 var jag klar och då bestämde jag mig för att faktiskt vara klar, trots att det alltid finns något mer att läsa. Istället la jag mig i soffan och började se om Heroes, minns att jag gillade den serien så mycket om jag såg aldrig klart den. Det är dock typiskt mig att börja se en ny serie utan att vara klar med någon av de tio som jag är mitt uppe i.. Suck.

Just nu väntar jag på att Jonas ska komma hem och jag har maten på spisen. Ikväll blir det någon vegetarisk Leila-historia med sötpotatis och belugalinser.

Imorgon är det dags för seminarium och då får vi dessutom ut vår nya hemtenta som ska in den 15e januari.. Under tiden har vi två seminarier.. Lite skeptisk till den planeringen men vad gör man?

Leave a Reply

