Mammas födelsedag.

Idag skulle min fina mamma fyllt 52 år. Men nu blev det inte så. Jag tänker såklart på henne men jag är inte mer ledsen idag än jag är någon annan dag. Jag har ingen extra sorg på lager just för idag. Det är faktiskt en dag som alla andra utan henne.

Detta är bilder från hennes födelsedag förra året. Det var en mycket fin och bra dag förutom den tråkiga nyheten att en gammal vän till familjen somnade in den morgonen. Så några veckor senare samlades vi i Stockholm återigen för begravning. När jag tänker tillbaka på det känns det såklart märkligt att bara ett halvår senare skulle min egen mamma dö. Nästan på dagen 7 månader efter en av mina chefer på VERA avled lika oväntat. Människor dör, dör och dör. Men födelsedagar är nog värre för föräldrar som förlorar ett barn än för ett barn som förlorat en förälder.

Leave a Reply

