Lista

Vad stressar dig? I vardagen och plugg är det väl mest när tiden inte räcker till trots att jag planerar helt själv, när hemmet blivit för stökigt och fult, när vi inte har tillräckligt med mat hemma. Mat generellt tar upp mycket tankar under en dag, dels för att det är lustfyllt men också för att jag blir stressad av att inte veta vad vi ska äta på kvällen. För då kanske det inte blir matlådor. Och då måste vi köpa lunch dagen efter, och det är dyrt. Typ så. Eller så tycker Jonas det är fine med pasta och ketchup! Dessutom kan jag ju bli på extremt dåligt humör här hemma om jag blir för hungrig och det inte går att laga god mat. God mat är mitt liv, vanlig mat är bränsle…

Vad ska du göra ikväll? Titta på Orphan Black med Thilda och Jonas!

Vad är svårt? Matte. “Relationer mellan människor”, hade mamma sagt.

Vad är lätt? Analys.

Vad blir det för middag idag? Tomatsoppa med mozzarella!

Vad vill du göra mer? Just nu, springa. Men väntar på lite mer plusgrader och dagsljus.

Vad går du igång på? Grekiska myter, alla debatter som rör barn och barnkläder, Nobel.

Vad gråter du av?  Allt och inget. Gråta är bra men på senaste tiden orkar jag inte riktigt.

Vad gjorde dig arg senast? Jag är typ aldrig arg? Upprörd, besviken, förtvivlad och kan rasa över saker, absolut, men sällan arg. Att vara arg är väldigt stort för mig och sparar liksom på det.

Vad åt du senast? En prinsessbakelse!

Vad är fånigt? Att påstå att Sverige är jämställt.

Vad är gott? Parmaskinka, Brie de meux, tryffelsalami, Pata negra, Primadonna…. Champagne! Hummer! Pilgrimsmusslor! Hamburgare!

Leave a Reply

