Allt är bra nu

IMG_7703

Allt är bra nu. Hade en dipp i tisdags men sen vände veckan. Jag har haft det så bra och känslan har bara förstärkts i takt med att solen kommit fram mer och mer. Idag har jag till exempel legat och läst Shakespeare i solen på balkongen. Inglasat visserligen men hallå, ingen jacka eller mössa eller någonting. Och alltså Shakespeare ändå. Så himla bra. Det får man faktiskt ge honom. 

I torsdags hade jag dessutom ett så himla fint seminarium. Vi satt i min favoritsal “Biblioteket”, det är lärarnas bibliotek som bara är öppet för studenter under lektion. Solen sken in genom fönstren, det var vår i luften och vi pratade om Eros och genus under antiken omgivna av böcker. Det är ändå himla fint att ha hamnat tillsammans med andra pretton som är precis som jag. Vi levde lajf. Vi fångade carpen så himla hårt där och då. Jag mår så bra när jag är i fas med studierna. När jag fattar (tror jag?) och bara kan slappna av och ha kul.

Under veckan har jag hunnit klippa mig, gått på massage och hängt lite på NK:s tjejkväll. Känner mig som en ny människa för i måndags började jag köra ett kort yoga-pass varje morgon. 30 Days of yoga with Adriene, rekommenderar verkligen om ni som jag aldrig kört yoga förut men inte är helt tafatta.

11veckor-3(Foto: Caroline Sohl) 

Nu vankas det fredagsmys, förra veckan gjorde vi faktiskt skaldjursrisotto så nu kan vi äta räkor som vanligt. Jag hade ju en ny craving på charkuterier typ dygnet runt men eftersom man får cancer av det måste jag ta en paus nu. Tills efter påsk säger Jonas. Som jag hatar påsken i år. Vill bara spola fram till påskdagen så vi kan hämta hem Lily och jag kan äta chark igen. Denna helgen hämtar de andra köparna sina katter, men vi väntar som sagt till påsk för att kunna hålla oss hemma efter det. Jag kommer aldrig lämna lägenheten igen efter det. Lily är mitt liv nu. 

Leave a Reply

