Påsklov

Efter att ha haft en riktig helveteshelg som verkligen sög musten ur mig börjar jag komma på benen igen. Igår lämnade jag in en hemtenta som egentligen passade mig som handen i handsken och som inte bjöd på några större orosmoment, men ni vet hur det kan vara, när man inte är i balans så går inte ens de roligaste grejer att få ihop. En hemtenta är väl aldrig det roligaste man kan göra i livet, även om man är en liten plugghäst som jag. Ja, helgen blev ett helvete i alla fall. Påsken som närmar sig, en hemtenta och bilden av mamma som ligger där död på sängen som bränner på näthinnan. Ja. Det är när jag mår som sämst som hennes död blir väldigt, väldigt påtaglig. Och som sämst mår jag när jag egentligen mår som allra bäst och har massa trevliga saker som händer i livet.

Det positiva är å andra sidan att jag nu faktiskt har lite påsklov, nästa kurs börjar inte förrän onsdag kommande vecka. Igår efter inlämning åkte jag till biblioteket och lämnade tillbaka kursböcker och tog det sedan lugnt resten av kvällen. Idag sov jag ut ordentligt, åt frukost framför ett avsnitt Babel (och grät lite för att jag älskar litteraturen så himla, himla mycket) och gav mig sedan ut på årets första löptur. I snöblandat regn, fyfan. 5 min pw, 10 min jogg, 5 min pw, 10 min jogg, 5 min pw, 5 min nedvarvning. Det hela tog alltså 40 minuter och det blev faktiskt 5 km ändå!

Efteråt tog jag en lång härligt dusch och målade sen naglarna i en påskgul nyans. Påsken som jag i helgen vrålade och grät över (eftersom den betyder pånyttfödelse och är så jävla förutsättningslös och livfull) börjar nu kännas lite mysig igen. För första året har vi dessutom påskpyntat lite med både påskris, en höna från VERA och tulpaner så klart. Dessutom hämtar vi ju faktiskt Lily på söndag, jag är så förväntansfull och nervös! Imorgon ska jag inhandlade det allra sista vi behöver och dessutom ta en fika med Thilda. Mysigt värre!

2 thoughts on “Påsklov

  1. Det är fan det jobbigaste med människor som saknas en. Deras frånvaro märks extra tydligt när man borde vara som gladast. Tusen kramar älskling, glad att det verkar mysa till sig. Själv spenderade jag påsken med att äta nästan konstant under 6h och hade ett barn som gillade mig (vilket typ aldrig händer?). Saknar dig ❤️

Leave a Reply

