22-10-16

På restaurangen
Är jag precis som Sandra Beijer, dvs den som bokat bordet, valt restaurangen och redan läst hela menyn på internet.

På nattklubben
Är jag aldrig. Senast jag var “ute” var på juldagen i Sölvesborg 2015 och fick så megamycket råångest, folk betedde sig som as och allt var så förbannat sorgligt. I looked fabulous though. “För snygg för Sölvesborg” sa mormor, hon är min bästa supporter, alltid i min ringhörna.

I klädbutiker
Är jag supersäker men spelar osäker för att testa säljarens säljskills, kunskap och intresse. Mvh sociopat.

På flygplan
Är jag extremt nervös vid start men brukar kunna koppla av efter 5 minuter i luften. Sen jag blev 18 dricker jag alltid ett glas vitt vin.

På café
Är jag inte så lång tid. Köper något att fika på men sällan te för de brukar ta vatten direkt från lattemaskinen som är typ 99 grader och bränner av smakerna helt och hållet. Sveriges disrespect för te suger. Fika + vatten, vill gå när jag ätit upp om miljön inte är flott och trevlig.

I skolan
Är jag ganska aktiv, tar mycket anteckningar och har oftast något att säga. Kan dock inte hålla minen och dölja vad jag tycker och tänker om vad de andra säger, har inget poker face. Tror jag är en sån student som de flesta lärare gillar, för jag lyssnar uppmärksamt, nickar ivrigt och tittar ibland upp i taket med kisande ögon och tänker över vad de har sagt. Går igång på Michel Foucault.

I ett förhållande
Sköter jag markservice, är motorn, hjärnan, projektledaren och mattanten.

I matbutiken
Har jag koll på alla erbjudanden, är extremt trevlig mot alla för vi bor i ett så litet område så man kommer garanterat möta alla där flera gånger till i livet.

På morgonen
Går jag upp och kramar Jonas och är gnällig som ett barn. Sen går jag in i badrummet och gör mig i ordning och är sedan pigg och redo för dagen. Fixar frukost och äter framför en serie.

På kvällen
Vill jag gärna ta det lugnt och vara hemma, eller så är jag ute på stan och tar ett glas vin med en kompis. Men det är aldrig spontant, det är noga planerat för att jag ska fixa det.

På bussen
Sitter jag långt bak för att slippa resa mig upp för någon, för att få vara ifred och sen tittar jag ut på Stockholm.

På jobbet
Är jag påläst, redo och mitt bästa jag. Älskar att jobba. Är så himla bra på det.

Just nu
Är jag ganska omtumlad av Så Mycket Bättre, kom på mig själv med att tänka “mamma måste tycka det är så kul att Lisa Ekdahl är med!” sen kom den där kallduschen, nä hon är ju död. Ibland har jag svårt att skilja på vad som hände före och efter 5 juli. Hann mamma träffa Lily? Såg hon vår lägenhet? Sånt konstigt. Men jag läser bloggar och lyssnar på Tommy Nilsson. Är lite trött efter en dag på stan OCH gårdsstädning. Krattade löv i en timme. På stan var det extremt mycket “vanligt folk” och typ inga Stockholmare, var helt chockad innan jag kom på att det är höstlov.

2 thoughts on “22-10-16

Leave a Reply

