Gimme Shelter

Det är grått ute. Har läst Barbro Lindgrens Lilla Sparvel nu på fm. Hade svårt att vakna i morse. Gjorde bed time yoga i sängen igårkväll men det tog ändå tid att somna. Lilla Lily klänger på mig och vill helst sova mellan mina knän. Ställde klockan på 07 med någon slags målbild att jag kan vara en sån som kliver upp tidigt och får saker gjorda. Är ju alltid taggad på måndagar, tycker det är så förbaskat roligt att kika in vilka varor som är på erbjudande och klura ihop bra maträtter utifrån det. Men var knappt människa när klockan ringde 07. Och eftersom jag inte har ett jobb att kliva upp till, utan bara en soffa som väntar där det ska läsas, så är det ganska svårt att skapa den motivationen när man knappt kan öppna ögonen. Snoozade till 08 när Jonas började klä på sig och fixa i sovrummet. Gnällde över hur trött jag var och försökte brotta ner honom. Vet inte varför jag alltid försöker det, lurar med en kram och sen försöker jag dra ner honom. Meningslöst med tanke på utgångsläget. Lagom till att han gått hemifrån och jag börjat vakna till liv hoppar Lily upp och är hur gosig som helst, vill sova under täcket och hela hon spinner. Inte kan man kliva upp då. Så jag låg kvar en halvtimme till. Men ja. Nu är klockan 13.14, jag har ätit lunch, putsat skor, tagit disken och läst en hel bok. Borde ta en promenad och fånga dagsljus innan jag ger mig på sekundärlitteraturen. Vill mest lyssna på The Rolling Stones faktiskt. Ikväll blir det terapi. Hej hej måndag.

Oh, a storm is threatning
My very life today
If I don’t get some shelter
Oh yeah, I’m gonna fade away

Leave a Reply

