Stay with me

My kind of trust is a shareware.

Hur det än är så är det så jävla fint att ha ett band man kan lyssna på som är som balsam för själen. För mig är det The Ark och Nightwish. Deras musik har jag lyssnat på i typ hela mitt medvetna liv. Någon slags trygghet.

Har ätit frukost nu efter en natt av störande drömmar. Har drömt rätt livligt denna veckan, igår drömde jag att Piskan och Moroten livesände sin podd från Tjejmilen 2017? Nästa år måste jag springa lite fler ordentliga lopp, Tjejmilen är kul men FAN folk är i vägen. Det får mer vara en rolig grej 2017 helt enkelt. Ett lopp för girl power liksom.

Men ja, jag behöver ge mig ut och springa idag. Det är nog en vecka sen jag sprang sist även om jag varit ute på långpromenad, tränat styrka och kört yoga där emellan. Men yogan igår var nästan bara frustrerande. Var för trött för att orka ett mer intensivt pass men blev ändå frustrerad av att bara stå där i olika balansövningar haha. Så jag ska ge mig ut i vad som plötsligt börjar likna vinterkyla.

Har en hemtenta att skriva som jag snart har tänkt för mycket på. Håller den helteoretisk och det är fasen svårt att hålla kursen rak och inte snöa in sig i “å ena sidan å andra sidan”-resonemang som inte leder någonstans. Är extremt osugen på att skriva klart den, men den måste ju in. Så fort den är klar kan jag fortsätta med min kandidatuppsats som jag hellre lägger min tid på.

Något jag gärna vill lägga lite mer tid på är att röja i lägenheten. Har skrivit en lång lista på allt som ska göras inför december. Just nu känns lägenheten mer som ett råttbo men det är nog bara jag som ser det så. I helgen ska vi måla klart hallväggarna och sen kan vi äntligen gå vidare. Egentligen ska hallgarderoberna målas också men det får bli nästa år. En ny hallmöbel skall inhandlas, och en ny spegel. När garderoberna är målade köper vi nya handtag (heter det så?) från superfront.

Eftersom Lily har börjat löpa har vi fixat p-piller till henne för att skjuta upp löpen i ungefär ett halvår, tanken är att hon då ska få en kull kattungar. Jag fick i henne det första pillret igår, helt själv. Blev så glad att det fungerade utan problem. Men jag känner någon slags moralisk konflikt inuti. Att få i henne ett piller som hon inte alls har någon aning om vad det gör med henne och som dessutom i värsta fall kan ge otrevliga biverkningar (dock bara vid längre användning) känns som ett maktutövande jag inte vill syssla med. Ibland är det ett straff att läsa humaniora. Hon var så chockad efteråt och låg och sov jättelänge. Jag gick här hemma och vakade över henne, livrädd att hon skulle bli sjuk på något sätt. Även om jag inte tycker om att använda ordet “naturligt”, så känns det i alla fall väldigt onaturligt att ge en katt p-piller. Alternativet är ju att låta henne löpa tätt (eftersom hon är innekatt) vilket ju också är väldigt stressande och påfrestande för henne. Att hon skriker gör mig inte så mycket, jag tycker mer synd om henne. Alternativet till det är ju att kastrera henne men då blir det ju inga kattungar. Och hur det än är vore det fint med en liten kull på henne, eftersom hon är så fin och har ett bra psyke. Men om Lily är min emotional stability cat så är det ju sjukt att jag gör saker med henne som gör mig nervös, orolig och ångestfylld haha. Min lilla loppa, nu sitter hon i fönstret och håller koll på alla barnen i huset som har höstlov.

Ja, tror jag behöver ge mig ut och springa helt enkelt.

Leave a Reply

