Nyårslöften

Några löften har jag faktiskt sammanställt för 2017. Nu 2016 minns jag inte om jag hade några konkreta löften men ett mål var att lära mig åka buss i Stockholms innerstad. Eller inte lära mig åka buss men få koll på linjerna och hur de går. Har åkt buss 1, 2, 4, 50 och 67 mest men några andra har jag också fått koll på. Kan nu säga att jag hittar i hela stan med alla färdmedel!

Men årens löften kommer här lastat:

  • Skriva. För att bearbeta och utforska mitt minne. Och för att andra säger att jag borde. Tänker att jag kommer bli en blandning av Alex Schulman, Marcel Proust och Hjalmar Söderberg. Ni hör ju att det behövs en kvinna på den fronten.
  • Jag ska börja säga mer “Mhmm…” istället för vad jag tycker och tänker hela tiden. För att spara på mig själv och ge mig lite lugn och ro i samtal. Låter konstigare än vad det är. Vill bli mer som Jennie Hammar i Veckans Bläcka. Hon säger “mhmm..” ofta och det låter coolt.
  • Gå utanför min comfort zone genom att testa på klättring.
  • Öva upp att kunna gå upp i huvudstående (yoga). Också en del av att utmana mig själv och gå utanför min comfort zone. Jag är extremt rädd för att vara upp och ned, har alltid varit. 2016 handlade om att ge mig själv lugn och ro. 2017 måste testa några gränser. Jag behöver ju inte åka till Asien liksom, det räcker med att stå på huvudet för att få nya perspektiv tänker jag. P R E T T O.
  • Bli en snabbare löpare. Vill springa milen på 55 minuter i juni.
  • Springa 1,5 mil och 2 mil under andra halvan av året.
Leave a Reply

