Träning januari-mars 2017

Inspirerad av Emily Dahls inlägg om löpträning så copy – paste’ar jag här min kommentar till hennes inlägg för att ni också ska få veta hur jag tänker med min träning under det första kvartalet av 2017.

Tänker att kvartal är en rimlig uppdelning av år och träning. Säsonger skiftar och mycket kan hända på tre månader om man tränar regelbundet liksom:

” […] Min löpträning ligger på paus nu i januari. Kör yoga varje dag här hemma månaden ut, samt övar på mitt head stand men det kommer ta tid så jag låter det ta tid. I februari kommer jag ta upp styrketräningen för löpare där jag lämnade den i december samt börja med intervaller på löpband (och springa utomhus beroende på väderlek). I mars är planen att flytta ut löpningen och fortsätta med styrketräning både inomhus och utomhus. 1 april springer jag Premiärmilen här i Stockholm, känns bra att ha ett lopp så tidigt på säsongen eftersom jag peppas av att träna inför lopp. Har inget tidsmål för det loppet, bara ta mig runt och känna om styrketräningen gett resultat.

Jag lyssnar på poddar (Piskan och moroten, Träningspodden, Säker Stil, Veckans Bläcka) när jag springer utomhus, och soundtracket till Hamilton-musikalen på löpbandet. Har släppt alla hämningar och mimar med för att orka stå ut med att springa och springa utan att förflytta mig en meter. Är en utomhuslöpare helt enkelt, haha.”

Leave a Reply

