Bra helg

Idag avslutade jag REVOLUTION. Känns lite tråkigt att jag var tvungen att ta en paus, men jag genomförde alla 31 pass i alla fall!

Helgen har varit bra. I fredags gick jag på stan och köpte allt som är gott (dvs prosecco, ost, chark och räkor) som sedan åt framför På Spåret. Behöver inte mer än så på en fredag. Igår tog vi det lugnt på förmiddagen, Jonas sprang en sväng och jag gjorde min yoga. På eftermiddagen mötte vi upp Thomas och vi gick jordens längsta runda i jakt på ett ställe att fika på inne i city. Det slutade med ett glas vin på Gretas inne på Haymarket innan vi åt sushi på Sushi Yama. Att äta sushi på Sushi Yama innan bio är vår grej. På kvällen hade vi biljetter till Moana/Vaiana.


Vi har sagt Moana och trott att Vaiana bara var en svensk titel, jag hade fått för mig att det skulle ha någon koppling till vatten eller något. Men vi såg filmen på engelska och genom hela filmen och i alla sånger var det Vaiana som gällde. Något förvirrade googlade vi efteråt och det visade sig att den faktiskt heter Vaiana i hela Europa eftersom Moana är en känd porrskådis i Italien, där den faktiskt heter Oceania. Tänker att någon på Disney inte gjorde sitt jobb helt helhjärtat. Så nu är jag lite osäker på vad jag ska kalla den. Gillar Moana mer, det passar bättre med Maui och ön Motunui men vad gör man?

Oavsett titel så var filmen helt fantastisk! Grät som en gnu till How far I’ll go – reprise. Livet som HSP. Musiken är ju gjord av Lin-Manuel Miranda som gjort supermusikalen Hamilton vilket är supertydligt och kul för den som gillar hans musik. Sen är det ju kul att Jemaine Clement från Flight of the Conchords är med i en mindre roll.


Idag tog vi det ganska lugnt på förmiddagen, mer yoga och mer löpning sen mötte vi Thomas och hans syster på Max inne i stan där vi käkade lunch innan det var dags för musikalen The Book of Mormon på China. Den var verkligen hur bra som helst. Jag gick dit peppad med låga förväntningar. Är alltid lite försiktig med svenska uppsättningar av musikaler. Mycket kan bli så lost in translation men denna översättningen var verkligen bra! Hela ensemblen var superduktiga, jag gillar när alla är lika viktiga och det inte bara handlar om att ta in en kändis som spelar huvudrollen och ska bära hela storyn. Linus Wahlgren och Per Andersson var grymma. Bästa var när vi gick ut från teatern efteråt och blev mötta av unga missionerande mormon-killar som erbjöd oss boken. Bör tilläggas att Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga hade tre helsideannonser i programmet där överskottet gick till barns skolgång i Uganda (där musikalen utspelar sig). Är så fascinerad av mormoner, följer flera i USA på instagram. Älskar instagram på det sättet.

Bra helg helt enkelt! Nu ska jag laga pasta bolognese!

 

Leave a Reply

