Hittade en mysig lista hos Sandrabeijer.se så tänkte fylla i den nu eftersom Lily nu ligger här bredvid och skäms över att ha vält ner en stor växt i hallen. Orkar inte leka med henne och vill bara chilla här så det måste hända saker hon kan titta på.

När går du upp?
På vardagar försöker jag vara disciplinerad och kliva upp vid 07. Senaste tiden har det varit en himla snoozande men nu måste det vara slut på det pga ingen särskild anledning alls men bra med disciplin tänker jag, även om “morgonen är kvällens inavlade kusin från landet”. På helger brukar jag kliva upp 45 minuter efter jag vaknat. Brukar vakna 09.

Vad är det första du gör varje morgon?
Går oftast in till Lily och tar hennes låda, ger henne nytt vatten och mat. Gosar lite. Sen går jag direkt in i badrummet och tvättar mig, får the creeps annars.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
Ganska kort tid eftersom jag sminkar mig i ett annat rum där mitt sminkbord står. Tippar 5 minuter om jag inte duschar.

Är frukost viktig?
Frukost är livsviktigt.

Vad äter du till frukost?
Har länge ätit hästgröt och kokt ägg. För en tid sedan tröttnade jag på ägg pang bom vilket är lite katastrofalt för mitt näringsintag. Har tappat min morgonaptit men kämpar på. Har idag köpt hem gott bröd och fin yoghurt som jag ska ha granola i. Ibland gör jag en acaibowl med chiapudding.

Är du morgontrött?
Ja, men mindre numera. Jag har en väldigt kort startsträcka när jag väl kommit upp ur sängen. Dricker ett glas vatten direkt och så fort jag fått tvätta av mig är jag ready to go. På hotell kan jag kliva upp en kvart innan man ska ses för frukost och hinna i tid utan problem. Jonas är ungefär som sengångarna i Zootropolis däremot. Han är pigg men långsam. Märklig kombo. Som en farbror.

Vad har du för alarm?
Morgonpigg i Läggdagsappen.

Hur ser en perfekt morgon ut?
Jonas ligger kvar och har inte klivit upp pga ont i ryggen. Lily hänger med oss och skriker inte. Frukost i lugn och ro med apelsinjuice i finglasen. Lyssnar på Spanarna och tar det piano. Helst på balkongen.

Vad är det bästa med morgonen?
Jag tänker att dagen ännu är full av möjligheter, att man varje morgon har chansen att påverka resten av sin dag.

Hur går du helt klädd på morgonen?
Myskläder från Lexington, morgonrock och ett förkläde. Morgonrock och förkläde är bästa kombon.

Leave a Reply

