Mina vänner från Träningspodden

Oklar rubrik men nu ikväll när jag lagade mat lyssnade jag på ett avsnitt av Träningspodden från november 2016 där de ställde träningsfrågor a la Mina Vänner-style. Så eftersom jag inte orkar komma på eget innehåll i den här bloggen så tar jag och svarar på deras frågor jag också.

Min bästa muskel: Förutom hjärta och tunga skulle jag nog säga att det är mina lårmuskler, quadriceps. Tycker alltid det är en soft muskel att träna, go att ha träningsvärk i och det går snabbt att bli stark i. Rejäla benmuskler på tjejer är typ det snyggaste jag vet just nu.  

Mitt bästa underlag att springa på: Skogsstig som sviktar lagom. Fixar inte spån eller sand. Asfalt är okej men det är för mig oftast en transportsträcka till stigen jag är på väg till.

Bästa träningsmotivation: Att vara anmäld till lopp. Och att bli stark och uthållig för att kunna krossa patriarkatet såklart.

Min bästa övning: Älskar alla benövningar som finns, både med och utan vikter. I yoga gillar jag Happy Baby, Lizard och Downward Dog. I löpning tycker jag om att springa långt och titta på naturen samtidigt.  

Mina bästa träningsskor: Har typ bara Asics så får säga Asics. De passar mina smala fötter och ger bra stöd.

Mitt bästa träningsminne: Måste säga att hela Revolution nu i januari var en väldigt angenäm upplevelse. Första gången jag sprang en mil var en väldigt härlig runda. Jag var supertrött men var så nära så jag fortsatte pusha och pusha. Det var häftigt att känna att jag orkade och hade mer kvar att ge.

Leave a Reply

